MDPU Repository

Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти

Христова, Тетяна Євгенівна and Абдуллаєв, Алтай Карам Огли and Ребар, Інесса Василівна and Нестеров, Олексій Сергійович and Грдзелідзе, Сергій Ріпатович (2023) Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал, 12 (30). pp. 533-543. ISSN 2786-4952 Online

[img] Text
Журнал Обрез. С. 533-543(1).pdf
Restricted to Registered users only

Download (18MB) | Request a copy

Abstract

Стаття розкриває стратегічні лінії вдосконалення й оновлення методики викладання вільної боротьби в закладах вищої освіти. Відзначено, що в турбулентні часи модернізації освіти підготовка борців у виші неможлива без одного з найважливіших її компонентів - методики початкового навчання. Різним аспектам цієї проблеми присвячено досить багато наукових розвідок, згідно яких методика й організація навчально-тренувального процесу повинні вдосконалюватися на основі досліджень змагальної діяльності та спортивної майстерності, за принципом первинності змагань і вторинності тренування. Мета статті – визначити та обґрунтувати актуальні методичні підходи, які використовуються при викладанні вільної боротьби у закладах вищої освіти. На основі узагальненого структурно-логічного аналізу літературних джерел та власного досвіду доведено, що вдосконалення та оновлення методичних підходів до викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є нагальною потребою сьогодення, адже наявна система є малоефективною. Наголошується, що загальнопедагогічні принципи (зростаючого навантаження, безперервності, свідомості, систематичності, наочності, доступності, індивідуалізації, міцності) поширюються на всі сторони та завдання тренування, визначають зміст, засоби, методи й організацію навчально-тренувального процесу з вільної боротьби у виші. Змістовний компонент та спрямованість початкової підготовки до занять вільною боротьбою повинні відповідати віку, етапу тренування, рівню підготовленості здобувачів вищої освіти. Систематизований аналіз дослідження змагальної діяльності борців показує необхідність первісного вивчення профілюючих елементів боротьби, оскільки вони складають основу ведення боротьби в поєдинку. Визначено, що магістральними орієнтирами викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є дотримання загальнопедагогічних принципів навчання, відповідність навантаження етапу тренування, віку та рівню фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: методика навчання, педагогічні принципи, заклади вищої освіти, вільна боротьба, здобувачі вищої освіти
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
R Медицина > RA Суспільні аспекти медицини > RA0421 Охорона здоров'я. Гігієна. Профілактична медицина
Divisions: Природничо-географічний факультет > Кафедра теорії і методики фізичного виховання та спортивних дисциплін > Фахові видання
Depositing User: професор Тетяна Євгенівна / Т.Є. Христова
Date Deposited: 15 Sep 2023 05:58
Last Modified: 15 Sep 2023 05:58
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13034

Actions (login required)

View Item View Item