МДПУ репозиторій

Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти

Христова, Тетяна Євгенівна та Абдуллаєв, Алтай Карам Огли та Ребар, Інесса Василівна та Нестеров, Олексій Сергійович та Грдзелідзе, Сергій Ріпатович (2023) Магістральні орієнтири викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал, 12 (30). с. 533-543. ISSN 2786-4952 Online

[img] Text
Журнал Обрез. С. 533-543(1).pdf
Restricted to Тільки зареєстровані користувачі

Скачати (18MB) | Запит копії

Резюме

Стаття розкриває стратегічні лінії вдосконалення й оновлення методики викладання вільної боротьби в закладах вищої освіти. Відзначено, що в турбулентні часи модернізації освіти підготовка борців у виші неможлива без одного з найважливіших її компонентів - методики початкового навчання. Різним аспектам цієї проблеми присвячено досить багато наукових розвідок, згідно яких методика й організація навчально-тренувального процесу повинні вдосконалюватися на основі досліджень змагальної діяльності та спортивної майстерності, за принципом первинності змагань і вторинності тренування. Мета статті – визначити та обґрунтувати актуальні методичні підходи, які використовуються при викладанні вільної боротьби у закладах вищої освіти. На основі узагальненого структурно-логічного аналізу літературних джерел та власного досвіду доведено, що вдосконалення та оновлення методичних підходів до викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є нагальною потребою сьогодення, адже наявна система є малоефективною. Наголошується, що загальнопедагогічні принципи (зростаючого навантаження, безперервності, свідомості, систематичності, наочності, доступності, індивідуалізації, міцності) поширюються на всі сторони та завдання тренування, визначають зміст, засоби, методи й організацію навчально-тренувального процесу з вільної боротьби у виші. Змістовний компонент та спрямованість початкової підготовки до занять вільною боротьбою повинні відповідати віку, етапу тренування, рівню підготовленості здобувачів вищої освіти. Систематизований аналіз дослідження змагальної діяльності борців показує необхідність первісного вивчення профілюючих елементів боротьби, оскільки вони складають основу ведення боротьби в поєдинку. Визначено, що магістральними орієнтирами викладання вільної боротьби у закладах вищої освіти є дотримання загальнопедагогічних принципів навчання, відповідність навантаження етапу тренування, віку та рівню фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти.

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: методика навчання, педагогічні принципи, заклади вищої освіти, вільна боротьба, здобувачі вищої освіти
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
R Медицина > RA Суспільні аспекти медицини > RA0421 Охорона здоров'я. Гігієна. Профілактична медицина
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра теорії і методики фізичного виховання та спортивних дисциплін > Фахові видання
Користувач, що депонує: професор Тетяна Євгенівна / Т.Є. Христова
Дата внесення: 15 Вер 2023 05:58
Останні зміни: 15 Вер 2023 05:58
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13034

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу