МДПУ репозиторій

Формування екологічної культури майбутніх учителів географії під час вивчення курсів «Географія материків і океанів» та «Фізична географія україни» в закладі вищої освіти

Гришко, Світлана Вікторівна та Прохорова, Лариса Анатоліївна та Непша, Олександр Вікторович та Зав’ялова, Тетяна Василівна (2023) Формування екологічної культури майбутніх учителів географії під час вивчення курсів «Географія материків і океанів» та «Фізична географія україни» в закладі вищої освіти. Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія» (4 (10)). с. 424-436. ISSN 2786-6165

[img] Text
Гришко СВ_Прохорова ЛА_Непша ОВ_Завялова ТВ_стаття.pdf

Скачати (2MB)

Резюме

Анотація. Стаття присвячена надзвичайно актуальній темі сьогодні проблемам формування екологічної культури майбутніх вчителів географії загальноосвітніх навчальних закладів при вивченні курсів «Географія материків і океанів» та «Фізична географія України» в педагогічних закладах вищої освіти. Так щодо такої дидактичної мети, як формування екологічної культури також необхідно спиратися на цілу систему наук, які лягли в основу вище перерахованих навчальних предметів і курсів. Екологічні знання, що містяться в названих навчальних курсах, покликані сформувати у свідомості студентів-географів наукову картину взаємодії людини та природи, озброїти студентів вірними методологічними підходами до пізнання та практичної діяльності в екологічній галузі. При такій основі можна розраховувати на появу глибокої професійної усвідомленості особистістю майбутнього вчителя географії та переходу до другого етапу освоєння умінь на практиці на глибокій мотиваційній основі. Визначено, що вивчення курсів «Географія материків і океанів» та «Фізична географія України» є неодмінною основою географічної педагогічної освіти, оскільки дозволяє майбутньому вчителю географії отримати об’єктивні уявлення про будову навколишнього світу, планетарні, регіональні та локальні геоекологічні проблеми. Вважаємо, що екологічна освіта є цілісною узгодженою системою процесів навчання, виховання й розвитку особистості на засадах екологізації, що спрямована на формування морально-етичного ставлення до навколишнього середовища у процесі професійної самореалізації та у повсякденному житті. В результаті проведеного дослідження було визначено, що отримані екологічні знання з раціонального використання та охорони компонентів географічного середовища на лекційних та практичних заняттях у курсах «Географія материків і океанів» та «Фізична географія України» сприяють формуванню екологічної культури майбутніх вчителів географії і дозволять застосовувати у їх подальшій педагогічній діяльності у закладах загальної середньої освіти України. Ключові слова: професійний цикл, навчальний курс, екологічна освіта, екологічна культура, майбутні вчителі географії, студент-географ.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра географії та туризму
Дата внесення: 11 Трав 2023 10:37
Останні зміни: 11 Трав 2023 10:43
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12844

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу