МДПУ репозиторій

Особливості комунікації викладача та студента в умовах воєнного стану

Білецька, Марина Валентинівна та Котова, Ліна Миколаївна та Підварко, Тетяна Олексіївна (2022) Особливості комунікації викладача та студента в умовах воєнного стану. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») (13(18)). с. 55-67. ISSN 2786-4952

[img] Text
3099-Текст статті-3119-1-10-20221220.pdf

Скачати (266kB)

Резюме

У статті досліджуються особливості комунікації викладача та студента в умовах воєнного стану. Визначено основні проблеми вищої освіти в довоєнний період в Україні. Проаналізовано основні типи спілкування викладача і студента, а саме: примітивний, маніпулятивний, стандартизований, бізнес, особистісний. Встановлено, що особистісний тип спілкування викладача і студента не має недоліків, він гармонійно поєднує професійну та особистісну складові. Зʼясовано, що авторитарний стиль спілкування викладач-студент гальмує ініціативу, пригнічує студентів; наслідком ліберального стилю є втрата поваги та погіршення успішності; а демократичний стиль може бути ефективним лише тоді, коли студенти свідомо підходять до навчального процесу, що властиво не всім студентам. Встановлено, що вдосконалення механізмів взаємодії викладач-студент, зокрема, афіліативної взаємодії, має значення не тільки для досягнення високих результатів у навчальній діяльності, а й для покращення відносин в діаді викладач-студент, оскільки з-за кондицій даної категорії спілкування людина має можливість більше себе розкрити, зрозуміти і, в результаті, знизити ситуативну тривогу, яка посилюється під час війни. Проаналізовано основні електронні сервіси для забезпечення истанційної освіти в умовахвоєнного стану. Зʼясовано, що через сучасні умови у виграші знаходяться ті ЗВО, які змогли налагодити навчання за два роки карантину на дистанційних платформах, а викладачі апробували інтерактивні форми та інші дистанційні форми навчання. В результаті опитування студентів освітньої програми «Середня освіта. Музичне мистецтво» стосовно їхнього бачення себе під час дистанційного навчання показало, що вони змінили свою думку стосовно даної форми навчання. Встановлено, що до війни під час карантину студенти почувалися спокійно й навчання в дистанційному режимі сприймалося як обов’язкове, бо пізніше буде контроль знань, то із-за умов воєнного стану навчання сприймається як необхідна форма спілкування заради душевної рівноваги, спокою, а вже потім навчальних завдань.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра інструментального виконавства та музичного мистецтва естради > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра інструментального виконавства та музичного мистецтва естради
Дата внесення: 12 Січ 2023 16:42
Останні зміни: 12 Січ 2023 16:42
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12752

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу