МДПУ репозиторій

Формування професійної самосвідомості майбутнього педагога-музиканта в процесі диригентсько-хорової підготовки

Переверзєва, Олена (2022) Формування професійної самосвідомості майбутнього педагога-музиканта в процесі диригентсько-хорової підготовки. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 3 (47). с. 290-294. ISSN 2308-4863

[img] Text
стаття.pdf

Скачати (341kB)

Резюме

Одними з головних показників готовності до професійної діяльності є мотивація до професійної діяльності, усвідомлення значущості обраної професії. Професійна готовність до роботи – це не тільки показник комплексу можливостей, засвоєних умінь і навичок здобувача вищої освіти, необхідних для здійснення професійної діяльності, а й його прагнення досягати високих результатів. Завдання закладу вищої освіти – встигнути не тільки сформувати такі важливі компетенції, як усвідомлення значущості обраної професії, а й розвинути мотиваційний компонент, тобто усвідомлення себе в рамках обраної професії педагога-музиканта з бажанням розвиватися і самовдосконалюватися. Для успішного процесу формування професійної самосвідомості і готовності до навчання потрібна активна позиція здобувачів освіти. Мотивація, на думку більшості психологів, грунтується на двох основних компонентах – прагнення до успіху та уникнення невдачі. Тому в навчальному процесі одним із завдань викладача стає формування прагнення до успіху, що призводить до більш ефективного результату. Одним з дієвих прийомів є формування самооцінки. Важливо сформувати у здобувачів освіти позицію відсутності страху перед помилкою, так як цей страх може спровокувати страх взагалі що-небудь робити, а значить, і розвиватися. У статті досліджено шляхи формування професійної самосвідомості майбутнього педагога-музиканта в процесі підготовки його в класі хорового диригування. Позначені два етапи підготовки хормейстера. Перший – технологічний, в ході якого відбувається освоєння мануальної техніки. Основною складністю даного етапу визначено відсутність реального інструмента, тобто хору. Другий – спрямований на розвиток управлінської функції. Особлива роль на даному етапі приділяється формуванню вольових, лідерських якостей за допомогою діалогу між здобувачем вищої освіти і викладачем. Метою статті є визначення етапів практичної роботи здобувача вищої освіти та викладача в класі хорового диригування з метою формування професійної самосвідомості здобувача вищої освіти, майбутнього педагога-музиканта, хормейстера.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії
Користувач, що депонує: викладач Олена Переверзєва
Дата внесення: 09 Вер 2022 16:01
Останні зміни: 09 Вер 2022 16:01
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12687

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу