МДПУ репозиторій

Схема професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до спортивно-ігрової діяльності

Христова, Т. Є. та Ребар, І. В. та Абдуллаєв, А. К. (2021) Схема професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до спортивно-ігрової діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 3 (74). с. 178-182. ISSN 1992-5786

[img] Text
Стаття (1).pdf

Скачати (823kB)

Резюме

Статтю присвячено актуальній проблемі модерної педагогічної освіти – професійному становленню майбутнього вчителя фізичної культури. Цей процес можливий лише на засадах конверсії педагогічних і спортивних знань, теорії та практики фізичного виховання, спеціалізації фахівця на популярних ігрових видах спорту, які розвивають фізичні, інтелектуально-креативні здібності й морально-вольові якості дітей у комплексі з опануванням навичками здорового способу життя. Науково обґрунтовано узагальнену схему підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до спортивно-ігрової діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі, її мету – підготовка вчителя фізичної культури як фахівця зі спортивно-ігрової діяльності в сучасній школі та принципи: загальнодидактичні (активності, доступності, наочності, диференціації, цілісності, індивідуалізації, вікової відповідності, рефлективності, цілеспрямованості, послідовності реалізації завдань); спеціальні (повторності циклів тренувань, динамічності навчально-тренувального процесу, поступового зростання фізичного навантаження, єдності загальної фізичної та спеціальної ігрової підготовки, різноманітності й новизни навчально-тренувальних занять). Виявлено функції та відповідний їм комплекс професійних компетенцій спортивно-ігрового спрямування діяльності вчителя фізичної культури: базова педагогічно-професійна функція (компетенції когнітивна, виховна, суб’єкт-суб’єктних відносин, здоров’язберігальна, комунікативна, інформаційна), професійно орієнтована фізкультурна функція (компетенції інтегрувати одержані знання та досвід, тренувальна спортивно-ігрова, методична спортивно-ігрова, морально-вольових якостей спортсмена, суддівська спортивно-ігрова), спеціалізована спортивно-ігрова функція (компетенції лікувальної фізкультури, відновлювальна, ортобіотична, ергономічна спортивно-ігрова, дослідження здоров’я дітей у школі). Обґрунтовано критерії ефективності схеми: особистісно-креативний (анатомо-фізіологічні дані, результати самоосвіти майбутнього вчителя); теоретичний і практико орієнтований (рівень фізичних якостей, результати навчання з усіх дисциплін); підсумково-аналітичний (орієнтація на професійні цінності, особистий рівень спортивно-ігрових досягнень).

Тип елементу : Стаття
Неконтрольовані ключові слова: професійна підготовка, майбутній учитель, фізична культура, спортивно-ігрова діяльність, узагальнена схема, компетенції.
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра теорії і методики фізичного виховання та спортивних дисциплін > Фахові видання
Користувач, що депонує: професор Тетяна Євгенівна / Т.Є. Христова
Дата внесення: 21 Квіт 2021 09:34
Останні зміни: 21 Квіт 2021 09:34
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11676

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу