МДПУ репозиторій

Особливості проведення логопедичного масажу для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку

Яковенко, І. О. та Чорна, В. В. (2020) Особливості проведення логопедичного масажу для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Інноваційна педагогіка, 1 (27). с. 112-115. ISSN 2663-6085

[img] Text
Яковенко, Чорна.pdf

Скачати (149kB)

Резюме

У статті з’ясовано, що основні цілі логопе- дичного масажу такі: нормалізація м’язового тонусу артикуляційного апарату, зниження патологічних рухових проявів (гіперкінези, судоми, синкінезії), покращення кровообігу, нормалізація кінетичних і кінестетичних відчуттів. Дослідниками звернено увагу на головні види (класичний ручний, або ману- альний, точковий (вплив на біологічно активі точки), апаратний (застосування вібра- ційних та вакуумних приладів), зондовий масаж) та прийоми (погладжування, розти- рання, розминання) логопедичного масажу. Кожен із зазначених прийомів логопедичного масажу проаналізовано на прикладі мето- дики роботи із зондами за О. Новіковою. Акцентовано увагу на важливості діагнос- тики м’язового тонусу, рухових можливос- тей, характеру (сила, темп, протяжність), тривалості (від 0 до 3 років – протягом 5–10 хвилин, від 4 до 7 років – 15–20 хвилин, діти шкільного віку – більше 20 хвилин) лого- педичного масажу. У праці висвітлено особливості проведення логопедичного масажу для дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку. Надано поради щодо ефективності прове- дення логомасажу: діагностика стану м’язів артикуляційного апарату (гіпер- чи гіпото- нус); добір видів, прийомів, комплексу вправ для масажу; проведення в добре провітре- ному приміщенні, з дотриманням санітарно- гігієнічних норм (чистота індивідуального одягу, часте миття рук чи використання дезінфікуючих засобів, що не подразнюють ротову порожнину, використання маски); попередження дитини та батьків щодо використання тих чи інших засобів логопе- дичного масажу (з дитиною доцільно зазда- легідь домовитися про виконання тих чи інших процедур, тим самим зняти страх та напруженість, що допоможе полег- шити роботу); звернення уваги на поведінку дитини (у разі плаксивості чи поганого само- почуття процедуру логопедичного масажу варто скасувати).

Тип елементу : Стаття
Теми: A Загальні роботи > AZ Історія науки і навчання. Гуманітарні науки
H Суспільні науки > H Суспільні науки (Загальне)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи
Дата внесення: 25 Лист 2020 17:43
Останні зміни: 25 Лист 2020 17:43
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10913

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу