Яковенко, І. О. та Чорна, В. В. (2020) Особливості проведення логопедичного масажу для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Інноваційна педагогіка, 1 (27). с. 112-115. ISSN 2663-6085
Text
Яковенко, Чорна.pdf Скачати (149kB) |
Резюме
У статті з’ясовано, що основні цілі логопе- дичного масажу такі: нормалізація м’язового тонусу артикуляційного апарату, зниження патологічних рухових проявів (гіперкінези, судоми, синкінезії), покращення кровообігу, нормалізація кінетичних і кінестетичних відчуттів. Дослідниками звернено увагу на головні види (класичний ручний, або ману- альний, точковий (вплив на біологічно активі точки), апаратний (застосування вібра- ційних та вакуумних приладів), зондовий масаж) та прийоми (погладжування, розти- рання, розминання) логопедичного масажу. Кожен із зазначених прийомів логопедичного масажу проаналізовано на прикладі мето- дики роботи із зондами за О. Новіковою. Акцентовано увагу на важливості діагнос- тики м’язового тонусу, рухових можливос- тей, характеру (сила, темп, протяжність), тривалості (від 0 до 3 років – протягом 5–10 хвилин, від 4 до 7 років – 15–20 хвилин, діти шкільного віку – більше 20 хвилин) лого- педичного масажу. У праці висвітлено особливості проведення логопедичного масажу для дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку. Надано поради щодо ефективності прове- дення логомасажу: діагностика стану м’язів артикуляційного апарату (гіпер- чи гіпото- нус); добір видів, прийомів, комплексу вправ для масажу; проведення в добре провітре- ному приміщенні, з дотриманням санітарно- гігієнічних норм (чистота індивідуального одягу, часте миття рук чи використання дезінфікуючих засобів, що не подразнюють ротову порожнину, використання маски); попередження дитини та батьків щодо використання тих чи інших засобів логопе- дичного масажу (з дитиною доцільно зазда- легідь домовитися про виконання тих чи інших процедур, тим самим зняти страх та напруженість, що допоможе полег- шити роботу); звернення уваги на поведінку дитини (у разі плаксивості чи поганого само- почуття процедуру логопедичного масажу варто скасувати).
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | A Загальні роботи > AZ Історія науки і навчання. Гуманітарні науки H Суспільні науки > H Суспільні науки (Загальне) |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи > Фахові видання |
Користувач, що депонує: | Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи |
Дата внесення: | 25 Лист 2020 17:43 |
Останні зміни: | 25 Лист 2020 17:43 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10913 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |