МДПУ репозиторій

Креативна освіта як чинник формування компетентного випускника початкової ланки Нової української школи

Свириденко, Г. В. та Фефілова, Т. В. (2020) Креативна освіта як чинник формування компетентного випускника початкової ланки Нової української школи. Молодий вчений (6). с. 115-118. ISSN 2304-5809

[img]
Перегляд
Text
№6(82) - print1.pdf

Скачати (151kB) | Перегляд

Резюме

У статті розглядається актуальна проблема формування компетентного випускника початкової ланки засобами креативної освіти, що є пріоритетним завданням Нової української школи. Проаналізова­но і представлено теоретичний аспект зазначеної проблеми, яка останнім часом привертає увагу теорети­ків і практиків початкової освіти. Розкрито такі шляхи розв’язання проблеми креативної освіти, що базу­ються на ідеї ставлення до учня як до головної дійової особи співробітництва і педагогічної фасилітації. Творча діяльність учнів стає визначальним чинником педагогічної філософії, всієї діяльності початкової ланки, яка спрямована на формування творчої компетентної особистості, при цьому знання розглядаються як засіб творення і самотворення учнем. В основі дослідження лежить творче використання досягнень на­уки і перспективного педагогічного досвіду відповідно до конкретних умов, а також комбінування та опти­мальне сполучення відомих форм, методів і прийомів роботи, які дають позитивний результат. Описана та впроваджена автором технологія дозволяє розвивати громадянські та соціальні компетентності, куль­турну, інформаційно-комунікаційну, екологічну, математичну компетентність, інноваційність, навчання впродовж життя, підприємливість та фінансову грамотність, компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, вільне володіння державною мовою, а також, здатність спілкуватися рідною мовою. Опис технології підтверджується прикладами із власної педагогічної практики. Аргументується необхід­ність використання представленої технології у початковій школі, що дозволяє значно підвищити якість навчання молодших школярів, розвивати такі вміння, як: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішен­ня, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами, тобто сприяють становленню учня почат­кових класів як креативної особистості. Представлені результати доводять ефективність запропонованої технології і можливість наслідування за умов, що охарактеризовані автором.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти
Користувач, що депонує: Кафедра початкової і спеціальної освіти Шевченко Ю.М.
Дата внесення: 14 Вер 2020 08:15
Останні зміни: 24 Трав 2021 11:38
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10639

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу